Tyskland 30 Maj - 9 Juni

Tisdag 29 maj efter jobbet tog jag bussen (nettbuss) till Arlanda och sov en natt på Rest and Fly för att ta flyget till Dusseldorf 6.45 30 Maj. Det var sjukt smidigt att sova där då det var precis vid termialen men det var det minsta rum jag någonsin sett.. jag kunde ligga i sängen och ta i dörren haha. Men skönt att slippa köra hela natten =)

Det var två timmars flygresa så jag var framme strax innan 09.00. Blev ett kärt återseende på flygplatsen och sen styrde vi mot Steinhausen för en dag i solen med ett glas vin eller två =) I övrigt bestod veckan av god mat och dryck, träffade massa folk och hann med en löptur i underbart fin miljö. Den "by" vi var i bor det ca 4000 pers i och det finns massa skog och stora fält och vädret var super, precis vad jag trivs i =)

När fredagen kom styrde vi bilen mot Köln (tog ca 1,5 timme). Checkade in på hotellet innan vi drog ut för att kolla runt lite, hann med lite shopping och skulle kolla in Kölner Dom (en kyrka) men blev stoppade i dörren då jag inte hade tillräckligt med kläder på mig haha. Vi gjorde då det enda rätta... satte oss på en uteservering och njöt av vin/öl och solen (det var verkligen sjukt varmt)

Kvällen spenderade vi med att spela kort och dricka shots på en bar. Nån kom på den perfekta idén att typ varje kort var en shot och vi blev sittade där och pratade minnen till typ 05 innan vi åkte mot hotellet (hann även med att somna i taxin haha)

Lördagen drog vi tillbaka till Steinhausen för att möta upp massa folk för grill fest. Det var jätte trevligt och mitt tyska ordförråd utökades betydligt haha. Eftersom jag visste vad söndagen skulle erbjuda gick jag dock och la mig redan runt 01 vilket jag var glad över när jag såg alla andra på söndag morgon =)

Eftersom måndag var röddag i tyskland var söndagen en stor fest dag så efter en riktig chill dag drog vi till Bad Oeynhausen, checka in på hotellet och drog direkt till restaurangen för att möta upp de andra för middag. Mötte sen upp Jan och The Lord för drinkar på en bar innan resterande anslöt för en natt i nattklubben. Det var sjukt stort där inne med massa olika rum och dansgolv, tror vi drog till hotellet runt 04. En riktigt lyckat kväll =)

Måndag styrde vi allihopa tillbaka till Steinhausen, efter några stopp för friskluft, mc donalds och ojande över gårdagen =)

I övrigt har dessa 11 dagar bestått av grillkvällar, promenader och massa chill och snack om gamla Hawaii minnen. Gött häng helt enkelt =) Har även vart hundvakt åt en underbar 8 månaders Ridgeback. På fredagen (efter krångel med bokning av ny biljett då mitt flyg blev cancelled) åkte jag hemåt igen. Fick flyga Dusseldorf - Berlin - Arlanda och sen buss till Karlstad där jag blev mött av pappa och Jennifer <3